KÖPVILLKOR

Dessa villkor gäller för användning av denna webbplats www.Getspecial.se ("webbplatsen"). Genom att registrera dig på denna webbplats och / eller göra en beställning godkänner du att vara bunden av dessa villkor.

 

Genom att använda denna webbplats accepterar du dessa villkor oavsett om du väljer att registrera dig hos oss eller beställa från oss. Om du inte accepterar dessa villkor ska du inte använda denna webbplats.

www.getspecial.se är en webbplats som drivs av Get Special, ett företag registrerat i Sverige.
Våra kontaktuppgifter är följande:
Get Special
Hornsgatan 12
21217 MALMÖ

Introduktion
Du kommer att kunna få tillgång till de flesta områden av denna webbplats utan att registrera dina uppgifter hos oss. Vissa områden av denna webbplats är endast tillgängliga för de som registrerat sig.
Vi kan revidera dessa villkor när som helst genom att uppdatera denna sida. Du bör därför kontrollera denna webbplats regelbundet för att se över de gällande villkoren.

Beställning från oss
Du anses göra en beställning hos oss när du slutför vår digitala kassaprocess. Vi kommer att skicka en orderbekräftelse till dig via e-post som innehåller uppgifter om produkterna som du har beställt.
Vårt godkännande av en beställning sker när vi skickar ordern. När vi skickar ordern är köpeavtalet gjort även om din betalning har behandlats omedelbart, såvida vi inte har meddelat dig att vi inte accepterar din beställning eller om du har annullerat din beställning. Observera att vi förbehåller oss rätten att använda vårt varumärke på personliga produkter. Vi kan vägra att acceptera en order om:
(a) Varorna inte är tillgängliga
(b) Vi inte kan få tillstånd för din betalning
(c) Det har skett ett fel i vår prissättning eller produktbeskrivning
(d) Du inte uppfyller de kriterier som angetts i våra villkor
(e) Om din beställning för personliga produkter innehåller material som kan orsaka irritation eller olägenhetför andra.
 

Kortbetalning
Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt

 
Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.

Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Samtliga fakturor är av GETSPECIAL.SE överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.

Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.

Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.
Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.

Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

 Prissättning 
Alla priser är inklusive moms, men vi ska visa moms separat och inkludera det i det totala priset.

Leverans
Vi kommer att leverera de produkter som beställts till den adress du angett för leverans när du gjorde beställningen.
Om någon av de uppgifter som du har gett oss i din leveransadress är felaktiga är vi inte ansvariga om några objekt inte kan levereras.
Du kan ange en leveransadress som skiljer sig från din faktureringsadress om du till exempel skulle vilja att vi levererar produkter direkt till en vän, en släkting, eller till din arbetsplats. Leverans kommer att ske så snart som möjligt. Våra normala arbetstider är måndag till fredag från 9:00 till 17:00. Vi hanterar endast beställningar under dessa tidsramar. Alla tidsramar som anges på webbplatsen inkluderar inte helger eller helgdagar.
Observera: Vi kan inte hållas ansvariga för försenade leveranser om förseningen är orsakad av händelser utanför vår kontroll.

Outlösta paket
Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 195 kr för att täcka våra hanteringskostnader.

Annulera Beställning
För de personliga och skräddarsydda artiklar som är gjorda speciellt för dig har du ingen laglig rätt att annullera din beställning efter vi tagit emot den och skickat den till produktion.
Observera: En del produkter skickas omedelbart till produktion. Kontrollera din beställning när du gör den och i e-postbekräftelsen du får. Gör detta noggrant eftersom vi inte kan återbetala produkter som är felstavade.
 

Skadade varor och reklamationer
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan vara felaktig eller skadad kontakta oss så snart som möjligt via e-post till adressen [email protected]
så får du vidare instruktioner. Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.


ÅNGERRÄTT
Om du inte är helt nöjd med dina icke-personliga varor kan du helt enkelt returnera dem till oss när som helst inom 14 arbetsdagar från mottagandet.
Kostnaden för att returnera varorna till oss skall bäras av dig. Tyvärr kan vi inte återbetala portokostnader på oönskade icke-personliga artiklar. Dina rättigheter att returnera varorna till oss kommer inte att gälla i följande fall:

- Produkten är specialgjord, personlig eller anpassad speciellt för dig

- När du enligt oss inte har tagit väl hand om varan eller inte skickar tillbaka den i originalförpackningen.

- Om du har gjort ett stavfel på din beställning och den har skickats till produktion.

Om du skickar tillbaka en vara på grund av ett fel från vår sida, eller för att den är defekt, kommer vi att återbetala det fulla värdet. Du kan kontakta vår kundtjänst för en gratis returetikett. De kommer att begära ett foto för att visa skadan / problemet innan en etikett utfärdas.
Produkterna måste returneras i samma skick som du fick dem inom 14 dagar från mottagandet.

Observera: Du har en skyldighet att returnera varan till oss och kostnaden för att göra detta är ditt ansvar, förutom när objektet är defekt eller inte uppfyller kontraktet.
Adressen för returer är:

Get Special
Hornsgatan 12
21217 MALMÖ

Rabatter
Om en rabatt tillämpades på din ursprungliga beställning kommer beloppet som återbetalas justeras till den rabattnivå du fick. Observera att du bara kan använda en rabattkod per beställning.

Fel vara
Om varan du fått inte är den du beställde är det bäst att kontakta vår kundservice. Vi kommer då att ge råd om hur du kan gå vidare med returen.

Defekta artiklar
Om varan du fått är felaktig, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi kommer då att ge råd om hur man ska gå till väga med returen. Om produkten är defekt ska du returnera den till oss inom 14 dagar från mottagandet. Återbetalning kan inte ges om felet är en följd av felaktig användning.

Copyright
Allt innehåll på Get Special webbplats, inklusive text, grafik, logotyper, designer, fotografier, bilder, ljud / videoklipp, och mjukvara och dess sammanställning tillhör Get Special. Du får inte ändra, skapa, kopiera, distribuera, reproducera, duplicera, publicera, skapa härledda verk från, eller erbjudande till försäljning någon information som finns på, eller som erhållits från Get Special webbplats utan skriftligt medgivande.

Registrering

För att registrera dig på www.Getspecial.se måste du vara över arton år. Varje registrering är endast för en enda användare.

Varning
Vi kan göra ändringar i materialet på denna webbplats eller de produkter och priser som beskrivs på den när som helst och utan förvarning.

Hur du kontaktar oss

Om du har några kommentarer eller frågor får du gärna kontakta oss via [email protected]
 
Personuppgiftsbehandling

Get Special, org. nr. 860322-6310, behandlar personuppgifter i samband med handeln på https://getspecial.se/ och är
personuppgiftsansvarigt för behandlingen. Personuppgifter behandlas för att Get Special ska kunna tillhandahålla sina tjänster,
huvudsakligen för följande ändamål (”Ändamålen”):
 För att skapa och upprätthålla ditt personliga konto.
 För att ta emot och bearbeta dina beställningar och skicka dina varor till dig.
 För att hantera eventuella returer.
 För att skicka dig sms-aviseringar om leveransstatus.
 För att besvara dina frågor och informera dig om nya eller ändrade tjänster.
 För att skicka marknadsföringserbjudanden som nyhetsbrev och kataloger.
 För att skicka dig enkäter som ger dig möjlighet att påverka Get Special erbjudanden och tjänster.
De uppgifter som behandlas är de uppgifter som du anger, t.ex. när du lägger beställningar, kontaktar kundtjänst eller dylikt.
De uppgifter du anger omfattar t.ex. kontaktinformation, leveransadress och beställda varor (”Personuppgifterna”).
Personuppgifterna är nödvändiga för att Get Special ska kunna uppnå Ändamålen. Viss information kan även komma att
inhämtas från offentliga register eller från andra allmänt tillgängliga källor.
Den huvudsakliga rättsliga grunden för behandlingen är att behandlingen är nödvändig för att Get Special ska kunna fullgöra
sina åtaganden gentemot sina kunder. Vissa behandlingar baseras även på Get Special berättigade intresse att kunna bedriva sin
verksamhet på ett effektivt och säkert sätt samt på Get Special skyldighet att följa rättsliga förpliktelser. Personuppgifterna kan
komma att delas med myndigheter och andra parter som Get Special anlitar för att uppnå Ändamålen, t.ex. för leverans. Dessa
aktörer kan vara baserade i länder utanför EU/EES. Om Europakommissionen inte anser att landet säkerställer en adekvat
skyddsnivå kommer överföringen till den tredje parten att ha stöd i kommissionens standardavtalsklausuler för överföring av
personuppgifter till ett land utanför EU/EES, se artiklarna 45–46 i förordning 2016/679 (”GDPR”). Dessa
standardavtalsklausuler finns åtkomliga här: http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/transfer/.
Behandlingen av Personuppgifterna kommer pågå så länge det krävs för att uppfylla Ändamålen eller så länge som Get Special
är förpliktade att göra detta. Därefter raderas Personuppgifterna.
Om du har några frågor kring behandlingen av Personuppgifterna kan du kontakta Get Special via [email protected]. Du kan även
använda denna adress om du vill utöva någon av de rättigheter du enligt GDPR har som registrerad. Vänligen notera att
rättigheterna enligt GDPR inte är absoluta och att ett åberopande av en rättighet därför inte nödvändigtvis leder till en åtgärd.
Dina rättigheter enligt GDPR inkluderar följande:
 Rätt till tillgång – Enligt artikel 15 GDPR har du rätt att ta del av Personuppgifterna och att bli informerad om
behandlingen. Den informationen finns i detta dokument.
 Rätt till rättelse – Enligt artikel 16 GDPR har du rätt att utan onödigt dröjsmål få felaktiga personuppgifter som
rör dig rättade. Med beaktande av ändamålet med behandlingen har du också rätt att komplettera ofullständiga
personuppgifter.
 Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”) – Under vissa omständigheter har du med stöd av artikel 17 GDPR
rätt att få Personuppgifterna raderade.
 Rätt till begränsning av användning – Under vissa omständigheter har du enligt artikel 18 GDPR rätt att
begränsa behandlingen av Personuppgifterna.
 Rätt till dataportabilitet – Enligt artikel 20 GDPR har du rätt att få ut Personuppgifterna i ett strukturerat, allmänt
använt och maskinläsbart format. Du har också rätt att överföra dessa uppgifter till en annan
personuppgiftsansvarig.
 Rätt att göra invändningar – Enligt artikel 21 GDPR har du rätt att invända mot viss behandling av
Personuppgifterna, exempelvis sådan behandling som grundar sig i Get Special berättigade intressen.
 Slutligen har du också rätt att inge klagomål till Datainspektionen, som kan kontaktas via
[email protected] eller 08-657 61 00.

 


© 2020 Get Special All rights reserved.